Bliv ringet op

    Bliv ringet op

    Har du brug for hjælp til at vælge uddannelse?

    Hvilken afdeling er nærmest dig?

      Vi er her for at hjælpe dig.
      Skriv til os og vi vender tilbage snarest muligt.

      Mentor uddannelse i København

      Professions mentorkurset henvender sig til dig, som gerne vil bidrage med din viden, erfaring og indsigt indenfor et bestemt område til andre.

      Mentor uddannelsen gør dig stærkere i at formidle din viden og dine kompetencer, og så får du en indsigt i at mestre de mekanismer, der er i samspillet mellem mentor og mentee.

      Kurset som NLP mentor er et 2-dages kursus, som afholdes i Dansk NLP Instituts lokaler på Hornemansgade 36A i 2100 København Ø. Mentoruddannelsen giver dig en faglig indsigt i, hvordan man som mentor er med til at udvikle sin mentees kompetencer, og hvordan man bedst muligt kan videregive de professionelle og personlige redskaber, man har med sig, til andre. På uddannelsen får du en specifik fagindsigt i rollen som mentor gennem teoretiske oplæg, drøftelse i plenum og gruppeøvelser.

      Har du erfaring og faglige kompetencer som andre skal have glæde af? Få styrket dine formidlingsmæssige kompetencer på vores næste mentorkursus i København.

      Tilmeld mentorkursus her

      Praktisk information

      Vores mentor uddannelse afholdes på adressen: Hornemansgade 36 A, 2100 København Ø og afholdes fra kl. 09.30 – 16.00

      Holdene afvikles med en max. antal deltagere på 18 personer.

      Kursus dækker undervisning, materialer, kaffe/te og frokost.
      Evt. opfølgning aftales individuelt og tager udgangspunkt i individuelle behov.

      Underviseren vil være en blandt vores mange kompetente undervisere tilknyttet instituttet: Undervisere

      Hvem henvender vores mentor uddannelse sig til?

      Vores mentor uddannelse i København henvender sig til alle, der har brug for redskaber i en formidlingsproces, hvor fagspecifik viden og erfaringer er grundlaget for udvikling af kompetencer hos andre.

      Kurset henvender sig til fagkompetente deltagere, der har behov for at lære, hvordan der skabes en tillidsfuld relation, professionel formidling af egne indsigter gennem dialog med et effektivt resultat.

      Kurset er netop til dig, som gerne vil bidrage med din viden og hjælpe andre med at se nye vinkler på sine opgaver samt gennemføre og dermed nå sine mål. Her kan du også læse om Wikipedias definition på en mentor uddannelse.

      Formål med mentor kurset

      Mentor kursets formål er at videregive professionelle redskaber til at skabe optimale relationer. Kurset fremlægger kommunikative værktøjer, der er effektive og målrettede.

      Endvidere præsenteres midler til at skabe og fastholde dialoger med henblik på at løse givne udfordringer.

      Der sættes fokus på udfordringer, som skaber kreativitet og konfliktløsning gennem mentoring. Endelig fokuseres der på individuel optimering af strategier i en mentorrolle.

      Hvad er en mentor?

      En mentor er typisk en leder eller erfaren medarbejder, der støtter en mindre erfaren medarbejder (en mentee), med dennes personlige og faglige udvikling fx. i en virksomhed.

      En mentor skal altid forholde sig neutralt i forhold til sin mentee, således denne udvikles fra et objektivt synspunkt. En mentor skal forholde sig lyttende og spørgende, men kan også sagtens være konstruktiv over for sin mentee.

      På den måde bliver menteen udfordret, således han/hun kan lære nyt om både sig selv, men også andre.

      Rollen som mentor

      Mentorrollen går ud på at støtte sin mentees udvikling gennem viden, erfaring og faglig indsigt i forskellige situationer. Det er netop den erfaring som gør, at du, som mentor, kan hjælpe din mentee med at se nye vinkler af en situation.

      Som mentor bidrager du med forskellige værktøjer, som din mentee endnu ikke har set mulige, hvilket gør denne i stand til at gennemføre handlingsplaner og nå nogle mål, som endnu ikke har være åbenlyse.

      Mentoring er netop en disciplin, der gennem kommunikation og en tillidsfuld relation indenfor et specifikt fagområde formidler personlig udvikling og kompetence.

      Mentoring baserer sig på formidling af viden og erfaringer, som videregives af en indsigtsfuld person til en person med behov for udvikling af specifik kompetence.

      Mentoring er meget mere end besvarelse af komplekse spørgsmål. Mentor samarbejdet handler om en fortløbende relation, læring, dialoger og løsning af udfordringer.

      En mentor skal således være indsigtsfuld på et fagområde og kende sine begrænsninger, men samtidig have talent for at formidle denne viden til en anden.

      Øvrige Blogindlæg fra Dansk NLP Institut
      Digital narko: Hvad sker der med os og vores relationer, når smartphones skaber afhængighed?
      I øjeblikket er læge og forfatter, Imran Rashid, på en mission, der går under hashtagget #erderenvoksentilstede. En mission, der sætter fokus på implementeringen af smartphones i børns liv og brugen af sociale medier. Noget, der er som at placere et barn på en cykel og sende det ud i trafikken uden cykelhjelm og færdselsregler. Men hvorfor drages vi af telefonen og de sociale medier – og hvorfor taler man om digital narko?
      Sådan skaber du psykologisk tryghed, som er så vigtigt i alle menneskelige relationer
      Psykologisk tryghed på arbejdspladser er blevet et moderne fænomen, særligt på grund af den amerikanske forsker og professor Amy Edmondson. Men uanset om det er i familien, i parforholdet, på arbejdspladsen, i vennegruppen eller i sig selv, er psykologisk tryghed alfa og omega for at skabe psykisk sundhed og velvære.
      Hvordan kan du være god nok, som du er, når meget kan fortælle dig noget andet?
      Rationelt kan vi godt blive enige om, at man er god nok, som man er. Følelsesmæssigt kan det virke anderledes. Bliver vi præget eller opdraget i en kultur, der fokuserer på at rose det perfekte, gode og smukke, kan det have en negativ effekt. Tvivlen på sig selv, følelsen af ikke at være okay med den, man er, skammen over at indeholde andet end perfekthed. Hvordan kan man så være god nok?
      Det skal nok gå alt sammen
      Der er så meget, vi kan bekymre os om. Vi kan også vælge at sætte fokus på det, som fungerer og det, som gør os glade. Der er så meget, vi kan tilstræbe og leve op til. Der er så meget, vi kan præstere; præstere til tider i en sådan grad, at vi bliver stressede, bekymrede, angste, deprimerede, tilbagetrukne og ensomme.
      Bliv en bedre leder ved at være bevidst om din kommunikation
      Som leder er det afgørende, at du er bevidst om din egen kommunikation, førend du kan forstå dine medarbejderes kommunikation, aflæse deres reaktion samt løse konflikter. Når du kender dig selv og ved, hvordan du er kodet, kan du være tryg i din lederrolle og dermed også opnå succes og accept som leder af en medarbejderstab.
      Kommunikation: Hvorfor reagerer vi forskelligt?
      Kommunikation er meget mere end bare det sagte ord. Faktisk kommunikerer vi hele tiden, og langt det meste sker ubevidst. Når vi modtager kommunikation, opfatter vi den vidt forskelligt, og responsen kan derfor være helt modsat den forventede. Ved at være nysgerrig og bevidst om sin egen kommunikation kan vi forandre den og opnå den ønskede respons hos modtageren.
      Den nye arbejdsplads post-corona stiller andre krav til ledelsen
      Jeg talte med en leder, som gjorde mig opmærksom på et fænomen, der handler om den nye arbejdsplads efter corona. Min snak med hende inspirerede mig til at dykke ned i, hvordan to år med nedlukning og hjemmearbejde stiller nye, anderledes krav til ledelsen. For hvordan håndterer en leder medarbejdernes individuelle krav og præferencer til den nye arbejdsplads, når det samtidig kan skabe gnidninger, utilfredshed og dårlig trivsel?
      Skab den bedste arbejdsplads for medarbejderne efter corona
      Vi er tilbage på arbejdspladsen og til en hverdag, hvor der er styr på corona, men hvor hverdagen ikke er helt, som den var før. I en krise sker der ændringer, som gør, at tingene ikke forbliver de samme på den anden side. Dermed er det et oplagt tidspunkt at genoverveje strukturen på arbejdspladsen. Under coronanedlukningen har vi hver især fået nye vaner, som i mange tilfælde effektiviserer arbejdet og øger arbejdsglæden, men det kan også skabe gnidninger mellem kolleger, som har forskellige præferencer.
      Sådan lærer du dit barn at håndtere frygten for krig
      Vores børn befinder sig lige nu i en hverdag, der er præget af ét stort virvar af krig og frygt, voldsomme billeder, alvorlige miner og bekymrede voksne. Når børn oplever dette, er det en helt naturlig reaktion, at de bliver bange. Frygter, hvad der kommer til at ske. Det afføder bekymrede spørgsmål, vi som voksne skal håndtere, og følelser, vi skal hjælpe børnene til at håndtere.
      Hvorfor oplever jeg frygt for krig, og hvordan håndterer jeg den?
      De sidste to år har vi oplevet en verdensomspændende krise i form af coronapandemien. En krise, der for mange har medført ensomhed, angst og utryghed. Nu står vi i en ny krise: Der er krig i Ukraine. Vores krop er allerede i højere alarmberedskab, end den plejer at være, og derfor er det naturligt at få en reaktion. Mange vil opleve en høj grad af bekymringstanker, uro i kroppen og frygt. I dette blogindlæg fortæller vi mere om kroppens reaktionsmønster, og hvordan du kan lære at håndtere frygten.